Amos Gitai returns to the West Bank to better understand the efforts of the citizens, both Israelis and Palestinians, to try to overcome the consequences of the 50-year occupation. Interspersing footage of his interviews with Yitzhak Rabin from the 1990s with the contemporary interviews of everyday citizens.