In a village, near Parma, rows of white plastic chairs are being set up in a field. Musical ball fans will soon be rushing to the entrance to listen to Omar Codazzi, and will remain despite the rain. Omar Codazzi, or quite simply Omar on stage, aged about 40, often dressed in white with his blond hair tied back, sings of love, friendship, and childhood memories. Very accessible, sporting a wide smile, he serves out kisses and handshakes to his admirers — mainly female admirers — who are never short of praise for him. Under the precise gaze of Alessandro Stevanon and through the composition of his elegant shots, Dance Hall Land follows the singer and his wife Adele, who is also his manager, during a tour celebrating his 20 years of career. Divided into two chapters, “summer” and “winter”, the portrait in seasons takes us from concerts under fireworks during fairs to the neon lights of ballrooms with the charm of yesteryear's modernity. A life on the road and in the spotlight, which reveals to us a culture that is probably destined to disappear.