One night, a group of workers realizes that the administration is stealing machines and raw materials from their own factory. As they organize to survey the equipments and block the relocation of the production, they are forced to stand in their posts with no work to be done, as a form of retaliation, while the negotiations for a general lay off go on. The pressure leads to a general breakdown of the workers along the collapse of the world around them. The Nothing Factory is at the same time an invitation to rethink the role of human work in a time where crisis became the dominant form of government, an hymn to collective impotence and a pitiable musical.