The protagonist travels to the village of his family: a mining town in the province of León (Spain). The old house of his grandparents, the places he used to frequent, the intense smells of nature, the cinder textures left by the remains of coal on the walls of the houses or the intense cold awaken in him fuzzy, strange memories that add up to him in a state of introspection and anxiety.