The "Castro" was an occupied building in Rome, Italy. A shelter for those left behind, for many people a home which none of them owned. For more than ten years it has been a chance of life for many families. Yesterday it was tolerated, today it exists no more. More than a year in the making to reveal the everyday life of a community living in extraordinary circumstances. The Castro is like a Tower of Babel telling his own story with a thousand infections but the same semantics: the denial of rights, the unresolved needs.