We meet ornithologist Anna in 1994 just as genocide is raging in Rwanda, perpetrated by the majority Hutus against the Tutsis. Anna manages to save the daughter of a colleague whose family has been murdered, and she takes her to Poland. But the woman returns to Rwanda to visit the graves of her loved ones. The director originally worked on the movie with her husband Krzysztof Krauze (My Nikifor – Crystal Globe, KVIFF 2004), but after his death in 2014 she eventually finished this challenging picture alone.