After the death of his lover, Thomas heads to Israel – the birthplace of the man he adored. Despite prejudice at his German origins he becomes the pastry chef at a local café owned by the widow of the deceased Oran. Yet she hardly suspects that the unnamed sorrow that connects her to the stranger is for one and the same man.