A documentary-essay which shows Costică Axinte's stunning collection of pictures from a Romanian small town in the 1930s and 1940s. The soundtrack, composed mostly from excerpts taken from the diary of a Jewish doctor from the same era, shows us what the photographs do not: the rising of the anti-Semitism and eventually a harrowing depiction of the Romanian Holocaust, a topic which is rarely talked about in the contemporary Romanian society.