An Italian mother is dealing with her hyperkinetic son's adolescence. They bump into Parkour and get trapped in its joyous physical routine, until one day a young kid dies jumping off a school's rooftop. The mother leaves to research the discipline's roots and its impact on different cultures, asking scientists and other women to relieve her sense of maternal responsibility. While she travels the world to unveil a philosophical side of Parkour, her son gains his emancipation through the extreme.