Fang Xiu Ying is sixty-seven years old and suffers from Alzheimer’s, and yet she slowly understands that her life is coming to an end. Taking place in a quiet village in southern China, Fang Xiu Ying deals with the feelings of a person nearing death, as well as the lives of her relatives and neighbors who gather around her to say their final goodbyes.