5000 years ago: A man lives with his woman and their children in the Ötztals Alps. Coming back to his hut after hunting one day, he finds his family murdered, the shed burned down and a holy amulet stolen. Full of rage, he decides to challenge the freezing mountains to find the killer of his family. Surrounded only by ice, he marches on for days, crying out for revenge.