Alberto García-Alix. La línea de sombra is the portrait of one of the most important photographers on the Spanish artistic scene, reference of an entire generation. A direct testimony of the lights and shadows through which Alberto García-Alix has had to make his way in order to find his path. Narrated from the intimacy of his studio, the film takes the shape of a voyage between the present and the past. A dialogue between his life and work.