Violette is old enough to marry in 1852 when her mountain village is brutally deprived of all its men following the repression of the Republicans ordered by Louis-Napoleon Bonaparte. The women spend months in total isolation. Desperate to one day see their men again, they take an oath: if a man comes, he will be for everyone. Life must continue in the belly of each and every one of them.