An eighty-seven-year-old Italian who has retired to the woods of Vermont meets a filmmaker and seizes the occasion to look back on his long life. Wartime memories long suppressed trigger recollections of his inconvenient past as a child soldier in the ranks of the Decima Mas, one of the most violent fascist militias. Including a revelation concerning Mussolini's lost treasure, which he himself helped to hide. A journey down the winding road of memory that speaks to the present day.