A desolate military checkpoint is manned by four young soldiers who all try to burn away the hours of boredom that occur between cars arriving for inspection and, every now and then, a lone camel walking by. Meanwhile at home, the parents of one of the boys are devastated by the news of his supposed sudden death, though the circumstances surrounding this take several unexpected twists.