Malena is a middle-class doctor in Buenos Aires. One afternoon she receives a call from Dr Costas, telling her she must leave immediately for the north of the country: the baby she was expecting is about to be born. Suddenly and almost without a thought, Malena decides to set out on an uncertain voyage, packed with crossroads at which she has to deal with all sorts of legal and moral obstacles to the extent that she constantly asks herself to what limits she is prepared to go to get the thing she wants most.