A vivid mosaic/portrait of Rome’s biggest public square, Piazza Vittorio, built in the 19th century around the ruins of the 3rd century Trofei di Mario. The Piazza is now truly a crossroad of the modern world: it offers a perfect microcosm of the changes in the west brought by immigration and forced displacement. Ferrara, now a resident of Rome himself, talks with African musicians and restaurant workers, Chinese barkeeps and relocated eastern Europeans, homeless men and women, artists, members of the right wing movement CasaPound Italia, filmmaker Matteo Garrone, actor Willem Dafoe, and others, all with varying opinions about the vast changes they’re seeing in their neighborhood and world.