Papillon follows the epic story of Henri “Papillon” Charrière (Charlie Hunnam), a safecracker from the Parisian underworld who is framed for murder and condemned to life in the notorious penal colony on Devil’s Island. Determined to regain his freedom, Papillon forms an unlikely alliance with quirky convicted counterfeiter Louis Dega (Rami Malek), who in exchange for protection, agrees to finance Papillon’s escape, ultimately resulting in a bond of lasting friendship.