Euthanizer is a violent summer noir. It tells the story of Veijo Haukka, a 50-year-old mechanic, whose second job is to put sick pets to sleep. But what happens when he decides to save the wrong person’s dog? The themes revolve around animal rights, suffering and death. But the real story is not about good or evil – it’s about the stupidity of absolute men.