Paris 1930. Paul has only ever had one and the same horizon: the high walls of the orphanage, an austere building in the Parisian working class suburbs. When he is entrusted to Célestine and Borel, a joyful country woman and her husband, the stubborn child from the city arrives in a mysterious and wild region. The huge forest, misty ponds, heaths, and fields all belong to the Count de la Fresnaye, an elderly taciturn man who lives alone in his manor. The Count tolerates poachers on his estate, but Borel relentlessly hunts them down, most especially, Totoche, the most wily and elusive among them. In the heart of Sologne, alongside Totoche, Paul will learn about the forest, its secrets, and life.