Corrado, a policeman for the European task force in charge of immigration control, is on a field assignment in Libya. During a night patrol in the desert, he meets Swada, a young Somaliwoman who left her war-ravaged country in order to try and reach Europe. Corrado gives her something to eat and drink before she resumes her journey. But their destinies are now linked, and Corrado will soon find himself faced with a choice: respect his orders and the law, or save Swada’s life.