Every day, lazy old M. D'Abondo and his servant Rosendo go through the forest. As soon as the humans desapears, nature becomes transformed and shows all its splendour as the trees open their eyes,, until them among the moss and lichen that adorn their barks. One day, Furi, a small mole, finds that Linda (his love) and the whole colony of forest moles have been hunted by Morrina the cat, Piorno the mouse, Lucy the firefky and the forest's other inhabitants join forces to solve the problems and bring back harmony to the living forest.