June 1944, France is still under the German Occupation. The writer Robert Antelme, major figure of the Resistance, is arrested and deported. His young wife, Marguerite, writer and resistant, was torn by the anguish of not having her news and her secret liaison with her comrade Dyonis. She met a French agent of the Gestapo, Rabier, and, ready to do anything to find her husband, tested an ambiguous relationship with this troubled man, only to be able to help him.