Helena is a resolute and intelligent young girl, daughter of Great Duke Theseus, a daydreaming and idealist ruler who is obsessed with building strange buildings. Helena loves her father, but does not understand him or, for that matter, his assistant Lysander, a young inventor who is secretly in live with the young girl. When the Duke's latest building collapses, Helena demands that her father give up his dreams.