The central complication is the collapse of the idyllic relationship between the parents Mark and Dunja. The reason is the lack of respect caused by loss of work and financial collapse. Over time, the burden that the parents can no longer bear is increasingly falling on the shoulders of children. Druzinica is a story that happens in Slovenia every day, but it can happen anywhere else. Those who know the phenomenon will be a painful experience, others should be warned.