Svend throws everything he's got into saving his ageing parents' marriage. But the years have made life almost unbearable. Then he meets pretty, straightforward Lizzie, and she makes him wonder how much he is actually part of his family's hereditary hostility and jealousy. The discord has major consequences and suddenly it seems that the only way out is a complete break...