Hodja, the new main character, is a dreamer who wants to experience the world, clashing with his father's more realistic approach to life – he insists the boy stay at home and take over his tailor shop. But Hodja gets his chance when he is offered a flying carpet by rug merchant El Faza, as long as he brings the old man's little granddaughter, Diamond, back to Pjort from the Sultan’s big city.