The tragic fate of Macedonia pervades the life of Katerina Vandova, and marked the lives of her father and grandfather. As a child she experienced Serbian repression and was imprisoned under German occupation and Tito. Only now does she decide to testify before a television camera to the disapproval of her politically compromised fellow citizens.