Martino a young entomologist in emotional crisis, is back to Rome to find her beloved uncle who asks him a favor: to babysit the daughter of some friends. Once arrived at the girl's house, Martino discovers that along with her there is also her eccentric and unpredictable grandmother. Everything gets more complicated when Martino receives the phone call of an old lover encountered the same afternoon by accident. The girl is in danger and asks for help...