Simon Wesier is going to become a father soon. But how can this young, fanciful and emotionally wounded man take care of a child when he can’t even take care of himself? An encounter with Théodore, a cantankerous adolescent who’s never known his father, will give Simon the chance to reflect upon his imminent fatherhood. In the course of one night, these two rebels will end up sharing a funny and touching existential journey.