Pacific Northwest. 1983 AD. Outsiders Red Miller and Mandy Bloom lead a loving and peaceful existence. When their pine-scented haven is savagely destroyed by a cult led by the sadistic Jeremiah Sand, Red is catapulted into a phantasmagoric journey filled with bloody vengeance and laced with fire.