No Man Is an Island travels across Europe, from the farmers working together in the Galline Felici cooperative in Sicily to the architects, craftspersons and elected representatives who collaborate in the Swiss Alps and in Austria. All are engaged in politics through their work and all believe in a common destiny. Is the local level the last possible place for a viable utopia?