Astrid and her siblings count themselves lucky to be growing up on their parents’ parsonage farm in Vimmerby. Although their daily routine is shaped by strict religious values, their mother Hanna and father Samuel always manage to give them security and a sense of freedom. Astrid’s parents enable her to attend a secondary school that would normally be the preserve of wealthy bourgeois kids, and they do not get in the way of the 18-year-old when the owner of the local newspaper offers her a position as a volunteer in the editorial office. Not only does Reinhold Blomberg teach her to proof-read and write texts, he also falls in love with her. When she becomes pregnant, Astrid makes a momentous decision: she refuses to marry him and instead decides to take care of herself and her son Lasse on her own.