Life flows peacefully in Vinci: Leonardo is struggling with his incredible inventions, Lorenzo helps him and Gioconda observes them mockingly. Coming back from a trip to the lake, our friends have an unwanted surprise: Gioconda’s house and fields have mysteriously burst into flames. Gioconda has to be helped! The solution seems at hand with the arrival of a weird storyteller who speaks of a hidden treasure. And so begins a great adventure! During their quest for the treasure, Gioconda and Leonardo meet Niccolò (Mikołaj), a Polish boy fond of stargazing and they are helped by Agnes, a lively little girl. Very soon, our heroes realize that their undertaking is quite difficult, because they have to deal with a group of sinister pirates. Leonardo’s ingenious inventions, the skirmishes with the pirates, Gioconda’s bright ideas, Niccolò and Agnes’ hilarious plans follow one another at a frenzied rhythm up to the discovery of the treasure. It seems they made it, but...