Jargo centers on a young German “outsider” of the same name who has grown up in Saudi Arabia and comes to Berlin with his mother after his father’s suicide. Here he gets to know the petty criminal Kamil, a young Turkish boy who has grown up in Germany, and is constantly hounded by the ghost of his father reminding him of his promise “to become a man” before he turns sixteen.