The Heiresses is the story of a woman of good standing, who had inherited enough money to live comfortably. But at the age of sixty she realizes that this inherited money is no longer enough. This new reality alters the imaginary equilibrium in which she lived and pushes it to transform into a world that until then had remained immobile.