Together, a filmmaker and her characters venture into a personal research project about intimacy. On the fluid border between reality and fiction, Touch Me Not follows the emotional journeys of Laura, Tómas and Christian, offering a deeply empathic insight into their lives. Craving for intimacy yet also deeply afraid of it, they work to overcome old patterns, defense mechanisms and taboos, to cut the cord and finally be free.