When biology student Jule finds out she's pregnant, she sets out for Portugal to find her boyfriend Alex, who works on an organic commune there. Traveling in a Mercedes "303" bus, she picks up hitchhiker Jan at a gas station outside Berlin, who's traveling to a Spanish fishing village to tray and find his biological father. They're both passionate and not very diplomatic, very interested in world affairs and philosophy, and while they're "on the road", they have impassioned and deep conversations about capitalism, human nature, love and relationships and the meaning of life. They trip becomes an emotional roller coaster, which finds them falling in love with each other?