The three stories within Genesis are rooted in the biblical notion of family: a woman in her late thirties rediscovers the faith she lost as a child; a mother goes to extreme lengths to ensure that her child is saved from the fate that she was forced to endure; a Roma boy's family are killed, and the perfect world of his childhood is destroyed. All three stories are based on real events that took place in Hungary: the Roma murders. The three protagonists are one way or another affected by these events, which change their lives fundamentally.