Rome. Benito Mussolini reappears suddenly, 70 years later after his death. After feeling bewildered and appalled by the decay of the Italian people, the Duce establishes that it’s the right time for a second coming of fascism. A reporter, who believes he’s is in fact just a perfect impression of the original, recognizes his potential. This is how, against all odds, Mussolini, taken for a brilliant comedian, begins a new career in television… even though he really is who he claims to be and his goals haven’t changed.