One day, Frank (11) finds a real live monkey in his family’s backyard. The monkey‘s name is Monky and her arrival is the beginning of a fun and exciting adventure for the entire family. However, it does not take long before the family realize that she is no ordinary monkey, and it was no coincidence that she showed up in their backyard. Who is Monky? Where does she come from? Will they be able to keep her a secret in the village? A thrilling journey leads the family from Sweden to the deepest jungles of Thailand in search of answers.