At a motivation seminar, the smart instructor Marius comes up against an awkward participant. Joerg Karsunke, an entrepreneur from the eastern part of Germany, simply refuses to understand the straightforward principles of "mental syntax”. Marius desperately tries to teach him how to open a door. Not just open it, but to do so with the right attitude and invincible will to conquer the new room that lies behind the door. When the door finally opens, no one can remember either of them. The world has forgotten them. And what’s even worse: from now on they have to stick together.