Until judge do us apart tells the story of Mauro, Paolo, Roberto and Massimo, four friends, all separated. Massimo is fresh from separation and has just tried to take his own life. The judge took everything from him: his house, his daughter, and he has to pay a large monthly allowance to his wife. What remains of his salary allows him to rent a shabby apartment, 35 square meters, with Ikea forniture. The three friends are close to him to cheer him up and check that he does not try again to do the senseless gesture. Everyone gives advice on how to deal with separation, this new situation and how to return to live a normal life. Just when the three seem to talk some sense into him, a handsome neighbor rings at the door ...