The prestigious politician and large-scale farmer Franz Murer, responsible for the Ghetto of Vilnius as SS leader and NSDAP functionary from 1941-1943, stands trial in Graz, Austria. Survivors of the mass murder arrive to testify and obtain justice: to no avail.