What is the quest of Alain Ducasse, the little boy from Landes who became the most renowned chef and culinary mentor in the world? What can a man who seems to have everything still be searching for? With 23 restaurants across the globe and 18 Michelin stars, Alain Ducasse continues to create restaurants for our times, to build schools, to push the boundaries of his profession toward new horizons with his boundless curiosity. He relentlessly travels the world: for him, cooking is an infinite universe. This public, yet secretive man agreed to be followed for two years, thereby revealing to us his perpetually evolving universe.