The 30th of October 2016 an earthquake hits Central Italy. It is the strongest eartquake registered in Italy in the last 40 years: a magnitude 6,5 with epicentre in between Perugia (Umbria) and Macerata (Marche) devastates the whole area of the Sibillini mountains, where the director was born and grew up. Starting from his own demolished house and from his own pain, Baldoni takes a journey “from inside” the experience of the earthquake to tell the deep fears, the trauma, the anxiety, the rage and the hope of the people whom's life has been changed by these events.