A young woman (Rooney Mara) leaves her small fishing village and traditional family behind to join a radical new social movement. At its head is a charismatic leader, Jesus of Nazareth (Joaquin Phoenix), who promises that the world is changing. Mary is searching for a new way of living, and an authenticity that is denied her by the rigid hierarchies of the day. As the notoriety of the group spread and more are drawn to follow Jesus’ inspirational message, Mary’s spiritual journey places her at the heart of a story that will lead to the capital city of Jerusalem, where she must confront the reality of Jesus’ destiny and her own place within it.