Massimo (Edoardo Leo) is the owner of a bed&breakfast on the verge of bankruptcy. In front of it, there is a Convent which it is always full of tourists since the pious nuns offer them a room where to sleep in exchange of a spontaneous donation. Tax-free. Massimo gets an idea to save his activity: he has to transform his b&b in a place of worship. However in order to do so, he needs to found his own religion. He launches then the “Ionismo”, the fisrt religion that doesn't put God but "Me" in the center of the universe. His sister who is an accountant (Margherita Buy) and his friend who is a writer with no readers (Giuseppe Battiston) will help Massimo in his new challenge. Get ready to be converted!