An epic portrayal of the events surrounding the infamous 1819 Peterloo Massacre, where a peaceful pro-democracy rally at St Peter’s Field in Manchester turned into one of the bloodiest and most notorious episodes in British history.
The Peterloo Massacre was a defining moment in British democracy which also played a significant role in the founding of The Guardian newspaper.