The scene is as familiar to us if we had been there ourselves: a birthday party caught on a camcorder, a cake, laughter and the complicity of those who share a story. Thus opens the film, close to these three sisters who do not share the same surname. What binds Shelly, Sian and Linda? To tell their story, says Peter Entell behind the camera, he should have started seven years ago when Shelly and Linda spoke to each other for the first time. Never mind, let us go back even further, to the village in Switzerland where Sian and Shelly grew up. And from there, reconstruct in fragments their intersecting destinies over several decades, from Australia to Switzerland. The film works through the ties that connect them—biological or not—in a narration that retains suspense without ever neglecting delicacy, leaving grey areas here and there from which the enigmatic, one of a kind personality of Shelly emerges. A reflection on friendship, destiny, and on everyone’s capacity to influence fate, Sisters once again demonstrates Peter Entell’s talent for capturing the intimate in order to make it universal.